ZIMSKO BRANJE


Pozdravljeni ljubiteljice in ljubitelji knjig! 
V tem prispevku vam bom na kratko predstavila 5 knjig, ki so me še posebej navdušile v januarju in februarju. Dve izmed njih zaenkrat še nista prevedeni (prebrala sem ju v angleškem jeziku). 


1. SYLVIA PLATH – STEKLENI ZVON

Stekleni zvon sem si že dolgo želela prebrati, a so ponavadi vmes prišle druge knjige in tako sem se ga (končno) lotila v začetku tega leta. Sylvia Plath je bila in je še vedno izredno zanimiva in kompleksna osebnost, ki je živela (pre)kratko življenje, polno ustvarjalnosti. Spremljala jo je kopica demonov, s katerimi se je borila, proti njim je zmagovala in izgubljala vse do zadnjega dne. Prav Stekleni zvon opisuje avtoričino lastno izkušnjo s poskusom samomora in iskanjem same sebe. Zgodba je napisana v lahkotnem slogu, a depresivnost zaradi tega postane še toliko bolj temna in boleča. Nekateri jo sovražijo, drugi jo ljubijo, ni pa dvoma o tem, da je Sylvia posebna (ekscentrična) umetnica, ki je pustila pečat na literarni sceni. Njena zgodba me je tako pritegnila, da si želim prebrati še njeno poezijo.

2. CONNIE PALMEN – TI SI REKEL

Po predlogu drugih bralk in bralcev sem po Steklenem zvonu vzela v roke knjigo z naslovom Ti si rekel, ki opisuje burno ljubezensko razmerje med Sylvio Plath in Tedom Hughesom z njegovega stališča. Njuna ljubezen je bila tragična, vihrava, razburkana in kaotična. Hughes je o Sylvijinem samomoru spregovoril šele tik pred smrtjo leta 1998, v ta čas pa je tudi postavljen tudi ta roman z biografsko rdečo nitjo. Avtorica je spretno položila besede na jezik Tedu, da pove svojo zgodbo in tako dobimo vpogled še z drugega zornega kota. Tudi jaz bi ta roman priporočila po branju Steklenega zvona.

3. ELLI H. RADINGER – MODROST VOLKOV

Volkovi so ena izmed mojih najljubših živali, zato sem z radovednostjo vzela v roke to knjigo in priznati moram, da sem izvedela kar nekaj novih, zelo zanimivih stvari. Volk je morda res plenilec, ampak je obenem  tudi zelo čuteča žival. Dominantni par tropa se poveže za celo življenje (lahko celo poginejo zaradi zloma srca po izgubi partnerja), starejši mladiči skrbijo in se igrajo z mlajšimi, za izgubo članov žalujejo, skrbijo za ostarele volkove in lahko bi še naštevala. Sedaj imam do njih samo še večje spoštovanje kljub temu, da v naši družbi volka pogosto obravnavamo kot »škodljivca«, ki pleni drobnico. Preberite si knjigo, ne bo vam žal. 


4. TAYLOR JENKINS REID – THE SEVEN HUSBANDS OF EVELYN HUGO  

Če ste brali Daisy Jones in skupina The Six zgoraj omenjene pisateljice in vam je bila zgodba všeč, potem toplo priporočam tudi njeno drugo knjigo The Seven Husbands Of Evelyn Hugo v angleščini. Mene je ta knjiga povsem zasvojila, ker ima pridih glamurja starega Hollywooda in ščepec sedanjosti. Avtorica ima poseben občutek za pisanje, ki mi je všeč. Res sem nadvse uživala ob zgodbi, ki se zazdi na trenutke tako resnična, da hitro pozabiš, da je to fikcija. Zgodba se začne v sedanjosti, ko mlada novinarka Monique dobi priložnost narediti intervju s slavno hollywoodsko igralko Evelyn Hugo. Ta ji začne pripovedovati o svojem burnem življenju in seveda, o sedmih možeh, s katerimi je delila svoje življenje, a ne prave ljubezni. Monique se ne zaveda, da sta z Evelyn bolj povezani, kot se sprva zdi in resnica, ki pride na dan, je presenetljiva. Toplo priporočam!

5. TARA WESTOVER – EDUCATED

Educated je ena izmed najboljših avtobiografij oziroma spominov, kar sem jih kadarkoli prebrala. Zgodba te presune s svojo ostrino, globino in odpre mnogo občutljivih vprašanj. Tara v svoji zgodbi spregovori o svoji družini, odraščanju daleč stran od bolnišnic, očetovi radikalni miselnosti (verjel je v združbo Iluminati, Boga in konec sveta), bratovem hudem nasilju in ne nazadnje, avtorica spregovori tudi o moči izobrazbe, ki ji je po trnovi poti prinesla tisto tako želeno svobodo, od katere jo je zadrževala družina in po kateri je hrepenela. Tara je plačala visoko ceno za to svobodo, a pravi:  »You could call this selfhood many things. Transformation. Metamorphosis. Falsity. Betrayal. I call it an education.« Res je neverjetno branje! Držim pesti tudi za prevod.


                                                           Foto: osebni arhiv, Instagram.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Citati o knjigah in branju

DARILA ZA LJUBITELJE KNJIG

Sabinine najljubše knjige leta 2018